Rabu, 8 April 2015

ABANG DAN KAKAK CELORENG MEMANCING DI KELONG MAMUD TENGAH

kelong mamud tengah
Ni cerita 29 orang pemancing dari pasukan pakaian seragam celoreng dari Kem Sungai Besi.Aktiviti memancing ni memenuhi jadual riadah semasa mereka sedang berkursus. Purata yang datang tidak arif sangat tentang dunia hanyir. Bagaimanapun, dengan semangat yang berkobar2 mereka berjaya juga menumpaskan beberapa ekor penghuni lubuk kelong Mamud walaupun beberapa ekor antaranya berjaya meloloskan diri dari mata kail.
Seramai 3 orang mejar, 26 orang kapten dan leftenan menghabiskan masa bersama aku memancing dan berkelah di atas kelong mamud. Dengan sedikit penerangan pemancing nubis dan kubis pun akhirnya berjaya melakukan lontaran umpan. Walaupun ada ikan yang berjaya meloloskan diri, tetapi puratanya puas hati dengan hasil tangkapan yang tak seberapa. Aku pun tak banyak bahan nak diceritakan kerana purata masa aku lebih banyak memasak dan melayan pemancing berbanding aku sendiri memancing. 
Kalau ada yang salah dan silap semasa aku mengendalikan group ni, aku mohon maaf. Sekiranya ada sesiapa yang berminat nak menggunakan khidmat aku sebagai guide memancing di kelong Mamud boleh call 0126804742 sabri














4 ulasan:

  1. Mmg terbaik pakej nie. A - Z guided & provided. For those yg suam2 kuku..better bw Cikgu nie. Kalau x mmg membangau dan menjadi ahli yg komen kt dinding kelong. Menu masakan membuatkn sorg2 bulat perut..tgh berkira2 nk repeat lg Cikgu. Kelong Pozi plak kot in sha Allah...

    BalasPadam
  2. brapa harga pakej utk memancing di kelong ni?

    BalasPadam
  3. http://pakejjp.blogspot.my/2014/09/pakej-guide-memancing-di-kelong-mamud.html

    BalasPadam